15 steg

15 steg till ett riktigt misslyckat event

  1. Börja planera så sent som möjligt för att få den där härliga kniven-på-strupen-känslan.
  2. Strunta i mål och syfte med eventet. Det räcker väl med att det är kul att festa!
  3. Sätt en mycket strikt budget från början. Släpp igenom vad som helst när paniken kommer på slutet.
  4. Utgå ifrån att all personal/alla kunder kommer att dyka upp, att de bara väntat på just den här inbjudan och att de därför kommer att vara både glada och tacksamma när de kommer.
  5. Försök få alla underleverantörer att gå med på barterlösningar. Det ger en härligt omväxlande logofest och alla har ju ändå helt klart för sig vem som står för eventet.
  6. Se till att dina leverantörer använder sig av underleverantörer. På så sätt blir det extra spännande om något går fel. Vem är egentligen ansvarig?
  7. Förutsätt att gästerna är självminglande. Lämna dem åt sig själva och passa istället på att umgås med dem du redan känner.
  8. Planera helt efter egen smak. Välj underhållning som bara du gillar, man får väl ta seden dit man kommer!
  9. Tveka inte att dra den långa versionen av företagsbeskrivningen. Det här är sannerligen kvällen för 100-slides PPT! Don´t kill your darlings.
  10. Låt företagets lustigkurre få riktigt stort utrymme. Hela kvällen.
  11. Låt det gärna vara lite kallt i lokalen.
  12. Bjud på en onyanserat stark välkomstdrink och se till att det aldrig är tomt i glasen. Det så kallade 40-talist-knepet funkar väl än?
  13. Snåla in på maten.
  14. Utvärdera inte resultatet. Du har ju sedan fingertoppskänsla och kan ju skilja en kul fest från en tråkig.
  15. Håll i allting själv. Förberedelserna, alla kontakter, ekonomin, logistiken, underhållningen… Själv är bäste dräng och du har ju ingenting annat att göra.
Dela!